1967-ben az Országos Piackutató Intézet (OPI) létrehozta a belkereskedelmi forgalomba kerülő minőségi termékek elismerésére a Kiváló Áruk Fórumát (KÁF). Az emblémát egy–három évre terjedő időszakra kaphatta meg valamely áru, de ebben az időszakban is folyamatosan ellenőrizték, nem romlik-e a portéka színvonala. A reklámakció új színt hozott a szocialista idők termékpiacán, egyben nézőpontváltást is jelentett a magyar hiánygazdaság és a nívótlan tömegáru-piac szürke évtizedei után.
Hatása egyébként továbbgyűrűzött: egy tévés magazinműsorban megalkották a Pocsék Áruk Fórumát, amelyet – mintegy ellenreklámként – azok, a nézők által beküldött termékek nyerhettek el, amelyek használhatatlannak, hibásnak vagy teljesen felesegesnek bizonyultak.
A márkajel használatát 1991-ben szüntették be. A beinduló piacgazdaság már nem csupán a pocsék-kiváló ellentétpár közötti választást kínálta fel a vásárlóknak.